وقتی یک پسر کوچک از رونالدو پرسید:چگونه مانند تو موفق شوم؟
رونالدو در پاسخ به این بچه گفت:
کار راحتی است!
خودت باش
سخت تلاش کن
فروتن باش


امسال کریستیانو رونالدو باز هم در میان بهترین بازیکنان جهان بود. در این مراسم یک پسر کوچک از کریستیانو رونالدو پرسید: «چه‌طور می‌توانم مانند تو فوتبالیست بزرگی شوم؟» و رونالدو در پاسخ گفت: «کار راحتی است! خودت باش، سخت تلاش کن و فروتن باش.»

یک بار دیگر این جمله را بخوانید! «کار راحتی است! خودت باش، سخت تلاش کن و فروتن باش.»

این حرف یکی از بهترین‌ فوتبالیست‌های سال‌های اخیر است که در 5 سال اخیر همواره جزو بهترین بازیکنان جهان بوده است.

این جمله چهار بخش دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند موفقیت را برای همه‌ی ما به ارمغان داشته باشد:

کار راحتی است!

احتمالاً این جمله را شنیده‌اید که موفقیت تکرار لجوجانه‌ی کارهای ساده و درست است. این‌که موفق شدن کار راحتی است به انجام همین کارهای ساده و درست برمی‌گردد. اگرچه آن‌جا که پای تکرارهای لجوجانه می‌رسد، کار کمی سخت می‌شود. اما واقعیت چیزی جز این نیست که اگر کارهای کارهای ساده، راحت و درست را انجام دهید و تکرار کنید، موفق خواهید شد.

خودت باش!

خودتان باشید! این بهترین راهکار برای موفقیت است. سعی کنید خودتان باشید و روش‌های خودتان را داشته باشید. هیچ‌وقت دنبال این نباشید که همانند فرد دیگری باشید. برای این‌که خودتان باشید، یک پیش‌شرط اساسی وجود دارد که خودتان را قبول داشته باشید. همه‌ی ما نقاط مثبت و قوتی داریم که می‌توانید با اتکا به آن‌ها خودمان را بیش‌تر قبول داشته باشیم. نقاط قوت پایدار ما که کم هم نیستند، ما را به سمت خودمان بودن هدایت می‌کنند.

سخت تلاش کن!

بدون شک سخت‌کوشی یک فضیلت است. یکی از ویژگی‌های افراد موفقیت همین سخت‌کوشی بوده است و وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حتی در اوج موفقیتشان هم دست از سخت‌کوشی و تلاش بر نداشتند.

گفت‌وگو با بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور و آن‌ها که همواره نتایج خوبی به دست آوردند، نشان می‌دهد که راز موفقیت آن‌ها هم همین سخت‌کوشی بوده است که گفته‌اند: «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود»

فروتن باش

فروتنی از جنس تواضع است. زمانی که موفقیتی را به دست می‌آورید، ماندن و متوقف شدن در آن موفقیت، شما را از رسیدن به موفقیت‌های بعدی دور می‌کند. شاید مثال واضح فروتنی، پدر و مادر رتبه‌های برتر کنکور باشند. زمانی که از آن‌ها می‌پرسند، چه کاری برای موفقیت فرزندتان انجام دادید، متواضعانه می‌گویند: «آن‌ها خودشان تلاش کردند و ما کار خاصی انجام ندادیم!» اما واقعیت این است که نقش آن‌ها در موفقیت فرزندشان نقشی بی‌بدیل بوده است.

متواضع و فروتنی شما را در اوج نگه می‌دارد و شما را به سمت موفقیت‌های بعدی سوق می‌دهد.

منبع:سایت کانون قلم چی